Monday 7 May 2012

Pertandingan Inovasi Lay and Play


Syabas kepada Isma, Aziz, Francisca dan Jesamine kerana berjaya mewakili kumpulan PPISMP Major Prasekolah 3 dalam pertandingan inovasi yang bertajuk "Lay and Play". Pengalaman yang diperolehi tentunya sangat berharga untuk kumpulan ini. Terima kasih juga kerana sudi mengambil cabaran untuk bersama-sama dengan saya dalam projek ini. Saya percaya banyak ilmu yang dapat diperolehi oleh anda semua.

12 comments:

  1. Pada pendapat saya, adalah wajar untuk kita semua sebagai seorang guru pelatih PRA untuk memberi sumbangan kepada PRA sekolah milik IPGKTAR. Saya percaya bahan - bahan yang dibina oleh rakan sekelas saya sedikit sebanyak dapat membantu "preschoolers". Banyak pengalaman yang kita semua perolehi melalui pertandingan inovasi ini. Saya percaya sekiranya semua ahli kumpulan kita bersama - sama untuk menyertai dan mengambil bahagian dalam pertandingan ini, bukankah itu lebih baik? hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya,,saya bersetuju dengan ngu ling ling. next sem we all participate it together hehe..steady all ppismp pr 3611!!

      Delete
  2. Jangan kecewa kepada peserta-peserta yang tidak menanag. Kamu juga banyak mendapat manfaat dalam pertandingan ini. Pada pendapat saya, "Lay and Play" walaupun tidak menang dalam pertandingan, namun ia telah memberi faedah kepada kanak-kanak dalam prasekolah. "Lay and Play" akan lebih bermakna selepas diletak di kawasan prasekolah dan membantu kanak-kanak dalam pelajaran.

    ReplyDelete
  3. Saya memang suka dengan idea inovasi kelas kami n saya berasa kecewa kerana idea ini tidak diterima oleh pengadil. Lay and Play ini memang ada fungsinya yang bagus kerana dapat melibatkan semua tunjang yang diperlukan dalam P&P untuk kanak-kanak. Walaupun tak dapat pergi Melaka, semangat yang dicurahkan oleh Aziz, Jesamine, Isma dan Francisca memang saya hargai. terima kasih yang tidak terhingga saya tujukan kepada rakan-rakan saya. thx to en. lim's idea as well.

    ReplyDelete
  4. tahniah saya ucapkan kepada keempat-empat wakil dari kelas pra 3 kerana telah menyahut cabaran ini. walaupun tidak memenangi piala rejeng, tetapi anda semia tetap menang di hati pra 3. usaha anda semua amat dihargai. dan saya berharap kelas pra 3 akan dapat menghantar pasukan lagi pada masa yang akan datang.

    ReplyDelete
  5. Taniah kepada mereka yang telah mewakili kelaskita untuk pertandingan inovasi. Pada pandangan saya, pertandingan ini amat penting untuk melahirkan guru yang berinovasi. Dengan pertandingan ini kita sebagai guru dapat mencipta alat bantu mengajar sendiri yang dapat membantu kita dalam proses pengajaran kita sebagai seorang guru. Selain itu, ini juga dapat mencetuskan idea para guru supaya dapat mencipta sesuatu yang baru dalam membuat alat bantu mengajar yang lebih efektif.

    ReplyDelete
  6. Syabas kepada kawan-kawan (Isma, aziz, francisca n jes) dan juga mr Lim yang telah berjaya menghasilkan hasil inovasi yang begitu menarik. menang dan kalah itu adat pertandingan. namun pengalaman yang diperoleh itulah yang menentukan kemenangan kita sebenarnya. kerana pengalaman itu amat berharga. Pengalaman itulah yang mengajar kita bagaimana untuk kita mengatur / mengambil langkah dalam menghadapi perjalanan pada masa hadapan. program inovasi amat baik dalam membina seseorang untuk berfikir luar dari kotak...congrts again!!! you all are the best..^^

    STAND FIRM!!!

    ReplyDelete
  7. taniah kepada keempat-empat rakan kerana berjaya menghasilkan "Lay and Play" .walaupun tidak menang , tapi kamu semua masih the best bagi saya. "lay and play" itu juga sangat menarik. fighting!

    ReplyDelete
  8. terima kasih sir sebab berikan peluang kepada saya, jesamine, francisca dan isma ikut serta dalam pertandingan ini. walaupun kita (pra3) tak menang dalam pertandingan ini, ianya telah memberi kami sebuah pengalaman kepada kami tentang konsep belajar melalui bermain. apa yang lebih penting disini, kerjasama dari kalian amat memberansangkan dan memberikan kami satu kekuatan untuk melaksanakan projek sir ini.

    ReplyDelete
  9. hehehe.... pada pndapat sya... bagus juga lha nie... timba pengalaman.... seronok juga... next year... sapa mau join, join lha.... memang best pnya!!! hehehe.... Thankz pada Aziz, Francisca n Isma... Hehehe.... Kita telah buat yang terbaik... terima kasih juga sir.. sbab beri idea,... ^^

    ReplyDelete
  10. wah tahniah kat kwn2 yang join pertandingan tu...actually ape yg korg buat tu memg usaha yang perlu kmk tabik..mungkin ne kali pertama kelas kta join pertandingn ..xpe...ambik pengalaman..even xmenang sekali pon..pemgalaman tu yg membantu kita lebh baik lagi pd mase hdapan...btw...tahniah kat isma,jasmine,aziz dan francisca.. :) terbaikkkkk

    ReplyDelete
  11. tahniah kepada rakan-rakan yang telah menyertai pertandingan inovasi yang lepas, semoga tahun hadapan kita dapat membuat inovasi yang baru bukan sahaja dari segi inovasi lay and play tapi dari segi teknologi maklumat untuk pembelajaran yang berkesan untuk anak-anak murid,

    ReplyDelete